Podatek od środków transportowych | Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach
Zaświadczenie o wielkości gospodarstwa
Umorzenia, odroczenia terminu płatności
Umorzenia, odroczenia terminu płatności
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wymagane dokumenty:
Osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej:
1. Pisemny wniosek o umorzenie/rozłożenie na raty/odroczenie terminu płatności podatku, oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę, który powinien zawierać:- imię, nazwisko i adres zamieszkania wnioskodawcy,
- numer PESEL, NIP, ewentualnie numer dowodu osobistego (paszportu) wnioskodawcy,
- źródło należności podatkowej (np. podatek od nieruchomości, odsetki od zaległości itp.),
- okres, którego wniosek dotyczy,
- określenie wnioskowanej formy Ulgi,
- uzasadnienie wniosku.
- oświadczenie o stanie rodzinnym, majątkowym, dochodach i źródłach utrzymania
- dokumenty potwierdzające okoliczności przedstawione we wniosku jako argument uzasadniający udzielenie ulgi,
1. Pisemny wniosek o umorzenie/rozłożenie na raty/odroczenie terminu płatności podatku, oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę, który powinien zawierać:
- imię, nazwisko i adres zamieszkania wnioskodawcy,
- numer PESEL, NIP wnioskodawcy,
- określenie przedmiotu działalności gospodarczej,
- źródło należności podatkowej (np. podatek od nieruchomości, odsetki od zaległości itp.),
- okres, którego wniosek dotyczy,
- określenie wnioskowanej formy ulgi.
- oświadczenie o stanie rodzinnym, majątkowym, dochodach i źródłach utrzymania,
- dokumenty potwierdzające okoliczności przedstawione we wniosku jako argument uzasadniający udzielenie ulgi,
- kopie rocznych zeznań podatkowych złożonych przez wnioskodawcę i osoby pozostające z nim we wspólnym gospodarstwie za ostatnie trzy lata (np. PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37 bądź inny ) wraz z ich korektami,
1. Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem
o udzielenie pomocy:
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat obrotowych albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie otrzymanej w tym okresie( zał.3), albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (zał. 4);
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rybołówstwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
- informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 roku w sprawie informacji składanych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121 poz. 810) na formularzu którego wzór jest określony w załączniku do tego rozporządzenia (zał. 5).
2. Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie (zał. 3), albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (zał.4);
- informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311) – na formularzu informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, którego wzór określa załącznik do tego rozporządzenia (zał. 6);
- sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości.
Miejsce składania pism: Urząd Gminy Skrwilno – pokój nr 9
Termin załatwienia:
- Bez zbędnej zwłoki.
- Do 1 miesiąca.
- Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity: Dz.U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz.U. Nr 200, poz. 1682 z późn. zm.).
- Art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 roku w sprawie informacji składanych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121 poz. 810).
-
Zał. 1. – wniosek (26kB)
-
Zał. 2. – oświadczenie o stanie rodzinnym, majątkowym, dochodach i źródłach utrzymania (77kB)
-
Zał. 3. – oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w roku, w którym podmiot ubiega się o pomoc de minimis oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat (36kB)
-
Zał. 4 - oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w roku, w którym podmiot ubiega się o pomoc de minimis oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat (22kB)
-
Zał. 5 - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (48kB)
- Zał. 6 - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (279kB)
Wytworzył: Edyta Tuchalska (20 listopada 2012)
Opublikował: Piotr Paradowski (22 listopada 2012, 12:55:35)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2672