Strona główna  >  Uchwały  >  2008

Uchwała nr XVIII/95/08
RADY GMINY SKRWILNO
z dnia 22 grudnia 2008


zmieniająca uchwałę w sprawie budżetu gminy na 2008 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001, Nr 142, poz. 1591, ze zm. *1) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 ze zm. *2) uchwala, co następuje:


§ 1. W Uchwale Nr XI/56/07 Rady Gminy Skrwilno z dnia 20 grudnia 2007r.                              w sprawie uchwalenia budżetu gminy zmienioną Uchwałą Nr XII/60/08 Rady Gminy Skrwilno z dnia 13 marca 2008 r., Uchwałą Nr XIII/67/08 Rady Gminy Skrwilno z dnia 17 kwietnia 2008r., Zarządzeniem Nr 9/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 21 kwietnia 2008 r, Zarządzeniem Nr 10/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 30 kwietnia 2008 r., Zarządzeniem Nr 12/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 12 maja 2008 r., Zarządzeniem Nr 15/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 27 maja 2008 r., Zarządzeniem Nr 19/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 11 czerwca 2008 r.,   Uchwałą Nr XV/71/08 Rady Gminy Skrwilno z dnia 30 czerwca 2008 r., Zarządzeniem Nr 28/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 30 lipca 2008 r., Zarządzeniem Nr 29/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 31 lipca 2008 r. , Zarządzeniem Nr 34/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 29 sierpnia 2008 r.,  Uchwałą Nr XVI/79/08 Rady Gminy Skrwilno z dnia 22 września 2008 r., Zarządzeniem Nr 37/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 24 września 2008 r., Zarządzeniem Nr 39/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 29 września 2008 r., Zarządzeniem Nr 40/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 30 września 2008 r.,    Zarządzeniem Nr 42/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 17 października 2008 r., Zarządzeniem Nr 46/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 30 października 2008 r. Uchwałą Nr XVII/85/08 Rady Gminy Skrwilno z dnia 20 listopada 2008 r., Zarządzeniem Nr 50/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 27 listopada 2008r., Zarządzeniem Nr 51/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 28 listopada 2008 r., Zarządzeniem Nr 52/08 Wójta Gminy Skrwilno z dnia 10 grudnia 2008 r. wprowadza się następujące zmiany:

W § 1
1. Dochody budżetu gminy w wysokości                -              15.524.530 zł.
    zgodnie z załącznikiem Nr 1


W § 2
1.Wydatki budżetu gminy w wysokości                    -           17.311.255 zł.
     zgodnie z załącznikiem Nr 2
       
2.W wydatkach ustalonych w § 2 pkt.1 wyodrębnia się :

1) wydatki bieżące w wysokości                    -           13.778.505 zł.
            
w tym:
a) wynagrodzenia osobowe w wysokości                -                   5.123.330 zł.   
b) pochodne od wynagrodzeń w wysokości                -                960.829 zł.
c) dotacje z budżetu w wysokości                    -         398.528 zł.         
2) wydatki majątkowe w wysokości                    -             3.532.750 zł.

W § 5
1.Deficyt budżetu w kwocie 1.786.725 zł., który będzie pokryty: 1.000.000 zł. kredytem długoterminowym z Banku Ochrony Środowiska SA we Włocławku i  786.725 zł. wolnymi środkami z tyt. rozliczeń kredytów i pożyczek.
2. Przychody budżetu w wysokości    - 2.305.725 zł.,
    Rozchody budżetu w wysokości – 519.000  zł.,
    zgodnie z załącznikiem Nr 5.

W  §15a. Wprowadza się zmiany w dochodach i wydatkach związanych z  realizacją zadań własnych gminy realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych  w 2008 r. zgodnie z załącznikiem Nr 12”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Skrwilno.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

----------------------------------------------------
*1)  Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558,  Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr. 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 Dz.U. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111
*2)  Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w  Dz.U. z 2005r. Nr 169, poz. 1420, z 2006r. Nr 45, poz. 319,  Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 oraz poz. 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832, z 2007r. Nr 82, poz. 560,  Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz. 984, z 2008r. Nr 180, poz. 1112

----------------------------------------------------
Uzasadnienie
Zmian dokonano w dochodach budżetowych i tak:
•    W dziale 852 Pomoc społeczna, w rozdziale pozostała działalność, na paragrafie - Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej zmniejszono plan dochodów o kwotę 130.278 zł. zgodnie z decyzjami Kujawsko -  Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego
Plan dochodów po zmianach wynosi 15.524.530 zł

Zmian dokonano również w wydatkach budżetowych i tak:
•    W dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo, w rozdziale Spółki wodne, na paragrafie Zakup usług pozostałych zwiększono plan wydatków o kwotę 3.500 zł na kopanie i odmulanie rowów melioracyjnych.
•    W rozdziale – Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi, na paragrafie - Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych zmniejszono plan wydatków o kwotę 10.000 zł.
•    W dziale 600 Transport i łączność, w rozdziale Drogi publiczne gminne na paragrafie Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych zmniejszono plan wydatków o kwotę 102.000 zł ponieważ na zadania inwestycyjne gmina otrzymała refundację, a zwiększono plan wydatków na paragrafie Zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 50.000 zł z przeznaczeniem na zakup kostki brukowej.
•    W dziale 750 Administracja publiczna, w rozdziale Rady gmin, na paragrafie Różne wydatki na rzecz osób fizycznych zwiększono plan wydatków o kwotę 7.000 zł z przeznaczeniem na wypłatę diet dla radnych.
W rozdziale Urzędy Gmin, na paragrafie Zakup materiałów i wyposażenia zwiększono plan wydatków o kwotę 4.000 zł z przeznaczeniem na pokrycie bieżących potrzeb, zwiększono plan wydatków na paragrafie  Różne opłaty i składki o kwotę 2.000 zł na ubezpieczenie majątku gminy.
•    W dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, w rozdziale Ochotnicze straże pożarne, na paragrafie Różne opłaty i składki zwiększono plan wydatków o kwotę 4.000 zł z przeznaczeniem na ubezpieczenie samochodów strażackich i strażaków biorących udział w akcjach pożarniczych..
•    W dziale 801 Oświata i wychowanie, w rozdziale Szkoły podstawowe, na paragrafie wynagrodzenia osobowe pracowników  zwiększono plan wydatków o kwotę 8.000 zł w związku z przejściem pracownika na rentę.
W rozdziale Dowożenie uczniów do szkół, na paragrafie Zakup materiałów i wyposażenia zwiększono plan wydatków o kwotę 12.000 zł na zakup paliwa do autobusów szkolnych, na paragrafie – zakup usług remontowych zwiększono plan wydatków o kwotę 10.000 zł.
•    W dziale 852 Pomoc społeczna, w rozdziale Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, na paragrafie Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych zmniejszono plan wydatków o kwotę 4.600 zł a zwiększono  plan wydatków o tę kwotę na paragrafie Zakup materiałów i wyposażenia.
W rozdziale pozostała działalność, na paragrafie zakup materiałów i wyposażenia zmniejszono plan wydatków o kwotę 30.150 zł, na paragrafie zakup usług remontowych o kwotę 50.000 zł oraz na paragrafie zakup usług pozostałych o kwotę 50.128 zł. Zmniejszenia te wynikają z decyzji Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego.
•    W dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, w rozdziale Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby, na paragrafie Zakup materiałów i wyposażenia zwiększono plan wydatków o kwotę 7.000 zł na zakup stolików i krzeseł do świetlicy wiejskiej w Rudzie.
W rozdziale Pozostała działalność zwiększono plan wydatków na paragrafie Zakup usług pozostałych o kwotę 6.832 zł przeznaczoną na wywóz zanieczyszczeń ze stawów w parku skrwileńskim a zmniejszono plan wydatków na paragrafie wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 2.332 zł

Plan wydatków po zmianach wynosi  17.311.255 zł

----------------------------------------------------

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XVIII.95.08 (24kB) pdf
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XVIII.95.08 (31kB) pdf
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XVIII.95.08 (29kB) pdf
Załącznik Nr 12 do Uchwały Nr XVIII.95.08 (23kB) pdf


Opublikował: Piotr Paradowski (25 stycznia 2009, 17:42:11)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1079

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij